Egy jó ötlet

By | szeptember 18, 2014

barista-tanfolyam-Budapest-300x200Szeretem az óráimat interaktívvá tenni, és erre többféle módszerem is van. Az egészen hagyományos megoldásoktól, mint például a kérdésekkel záruló diák-prezentáicók, egészen a saját ötleteimig. Az egyik ilyen saját, és eddig nagy sikerrel alkalmazott, interaktív feladatom nagyon egyszerű. Egy tanfolyamon a résztvevők száma általában valamivel kevesebb, mint az adott tanfolyam óráinak száma, ami ilyenkor pont kapóra jön.

Még az első órán megkérem a diákjaimat, hogy találjanak ki a következő órára valami teljesen hétköznapi szituációt. Csak, hogy példákat is mondjak az eddigiek közül, volt már ügyintézés a bankban, egy barista tanfolyam Budapest egyik baristaiskolájában, egy születésnapi buli résztvevőinek beszélgetése vagy éppen egy osztálytalálkozó. Minden órán előveszünk egy ilyen szituációt, és fél órán keresztül ez a helyzet válik a valósság, és a teremből egy étterem, vagy egy tárgyalóterem, vagy éppen valami más lesz. Az adott órán mindig megbeszéljük, hogy mi lesz a következő órai szituációs játék, így akinek van kedve, az még az adott témakör szókincsének is utánanézhet, például ha szeretne banki ügyintéző lenni arra a fél órára, akkor azokat a szavakat memorizálja előtte. A tapasztalatom az, hogy a diákok nagyon élvezik ezt a „játék félórát”, és a legtöbben tényleg bele is tudják képzelni magukat a helyzetbe.

Szóval, akinek tetszik az ötlet, az bátran próbálja ki a saját osztályával vagy csoportjával!